...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

måndag 6 juli 2009

Liite duktiga är vi faktiskt...




Tilja och jag alltså!
Fick en ny cykel av familjen när jag fyllde år (nog om detta, dagen har redan passerat och åren räknar vi inte alls....) och vi har så smått börjat träna med den. Dvs jag tränar att cykla, det är ju närmare 20år sedan sist och har man växt upp på högsta punkten i byn... så är inte cykel det optimala transportmedlet..., det gick fortare att gå för då kunde man gena lite här å där... och Tilja tränar på att springa bredvid. Hon tycker att det är lite konstigt att gå på höger sida om mig... hon tittar lite fundersamt på mig och tycks tänka "bestäm dig" - jag har ju alltid gått på vänster sida!!!


När vi flyttade hit skulle vi ju cykla med Kaito också - han var också lika duktig, men husse och matte var inte lika duktiga - jag tänkte till lite... och valde att cykla på "fel" sida - för att Kaito alltid skulle springa på rätt sida (utifall han gjorde en egen tur eller så...) Husse däremot cyklade ju på rätt sida - med följden att hunden var totalförvirrad och varje gång stretade mot motsatt håll... det tog några turer innan husse o matte var tillräckligt irriterade för att ventilera hundens idioti vid matbordet - och problemet uppdagades!!! DET ÄR ALDRIG HUNDENS FEL!!!!!


Men nu går det riktigt bra, Tilja är otroligt anpassningsbar och tycker också att allt vi gör med henne är jättekul. Dessutom har vi ju jättefina cykelvägar här i Åsen - lagom kuperade och inte särskilt hårt trafikerade... så idag tog vi med oss Elin också på turen. De blir inte så långa än så länge... tar det lugnt för både min och Tiljas skull!!!
Nu väntar vi med spänning på resultatet av röntgen och jobbar vidare med bygget och återgången till ett normalt liv!!

1 kommentar:

  1. Ja vist är det skoj att komma i gång att cykla igen=) Jag har ju också börjat lite försiktigt att cykla med Jazza. Jag har ju inte heller cyklat p typ hundra år.

    SvaraRadera