...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

söndag 13 september 2009

Världens bästa mamma!!!

Jag måste ju bara berätta om min mamma - världens bästaste ;-)

Idag kommer hon så att vi hjälps åt att göra äppelmos - mycket äppelmos ska det bli!!! När det gäller äpplen så plockar jag (eller Thomas), annars har vi liksom en annan arbetsfördelning...hon plockar...och rensar...och fryser in...å kanske kokar lite saft/sylt också!!! Jodå, mina syskon får också ta del av denna eminenta hamstermamma! Hon kan liksom inte se bären i skogen och inte ta reda på de, även om hon inte själv äter så mycket numera (vilken jädra tur för oss andra då...)

Otaliga är de gånger hon räddat mig ur min "husmoderliga" misär, å min familj är så tacksamma för det ;-) Hon kan sköta både mangel och strykjärn med perfekt resultat och kommer mycket bra överens med spisen (till skillnad från undertecknad då!). Blommorna brukar alltid få lite omsorg när hon passerar... både vatten och skräpplockning ;-)))

I veckan gjorde hon en akututryckning till syrran också (till Södertälje alltså!!!) - på fredag ringde hon till mig och frågar lite försynt om jag kan skjutsa henne till bussen på lördag morgon. Klart jag gör, har väl fått flytta på annat om det varit så. Otaliga är de gånger vi ringt vår "livlina" då det kört ihop sig och ingen hunnit hem o hämta Elin. I barnvakteriet har som oftast också hundvakt och MIDDAG ingått!!! Jag skulle inte klara mig utan min älskade mamma...så är det bara!!!

ÄLSKAR DIG MAMMA

1 kommentar:

  1. Instämmer på alla punkter - fast det inte är min mamma. Men nära på känns det som ibland. Hon ställer alltid upp, både som barn o hundvakt. Å som du säger; spisen är hon mycket god vän med =)
    Bättre svärmor kan man inte önska sig!

    SvaraRadera