...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

lördag 14 november 2009

Dan efter fredag den 13:e!!

           Jag tycker ju att jag gör nånting hela tiden, men ändå har jag inget särskilt att skriva om här...


Veckan har dragit förbi i överljudshastighet igen då...tänk att det bara är måndagar och fredagar...denna vecka var det dessutom momsinlämningsdatum... innebär ju alltid lite extra press... en halvdagskurs och en jobbdag i stan, ett blixtsnabbt verkstadsbesök, vaccinering av Elin och ett utvecklingssamtal... tja - kanske finns det nåt som intresserar ER också...


Torsdag var nog den mest hektiska av de alla, skulle börja dagen med att lämna in bilen för framvagnsinställning...som redan var gjord, visade det sig... jobbade hela dagen och fick fundera över en hel del kluriga frågor - pensionsavgångar mm... smet iväg lite tidigare för att hinna lämna igen den icke godkända festblåsan... å stal lite till tid för att möjligen hitta en ny..... OCH det gjorde jag, mer om det kommer senare OM, den blir godkänd... eller kanske ändå...


Kom lite sent till utvecklingssamtalet, men eftersom vi är två så hade de ju kunnat starta!! Elin är superduktig i skolan, meeeeen har lite svårt att vara TYST - hahaha, vem hade kunnat ana det!!!! Hon hade dessutom varit helt otroligt duktig vid vaccinationen tidigare under dagen, så nog hade vi lite bättre hållning båda två när vi gick därifrån.


Fredag skulle bli en dag hemma igen, för att ta igen lite förlorad tid på kontoret och fixa lite annat. Hade faktiskt inte ens koll på att det var den 13:e - då kanske jag tagit det som ursäkt för att stanna i sängen!!!! ...Sov för länge....vaknade med en gnagande huvudvärk och kom inte ut ut dimman på hela dagen. Fick dessutom tillbringa totalt 1,5 timme med supporten för adsl-uppkopplingen.... resultat -> en felanmälan och fortfarande inget adsl!!! Får klara mig med mobil uppkoppling = snigelfart!!! och det går ju det med - tydligen ;.)


Drog igång i morse för att tvätta gardiner o börja med höst/julstädningen - det höll i sig i de tänkta tre timmarna och sen for fjädrarna av mig alldeles åsså hamnade jag i soffan med datorn istället... surfsurf....

Nu laddar vi för dansbandskampen, japp ett givet lördagsnöje hos oss (fast egentligen skulle man ju hellre ha svängt sina egna lurviga på ett dansgolv...) T har varit parkerad i soffan hela dagen med hosta och febertoppar, men nej - det kan inte vara "svinis" för han är redan på bättringsvägen och så bra försvar har inte ens HAN!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar