...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

lördag 7 november 2009

Skoberoende... eller bara kvinna??

Nu vill jag ju ha måååånga kommentarer om detta, helst sådana som håller med mig om att mitt skoinnehav är helt normalt!!!

Drog igång lite skovård i morse, jag blev ju rätt blöt om fötterna sist jag hade skogskängorna på mig. (vi bortser från turen med lågskor...) Smutsiga blev de också, så jag var på hästaffären och inhandlade lädertvål igår - tog lite smörja, ett par handskar och en fleecejacka också... förundrades över att de var så pass billiga på grejorna - nästan gratis ;-)))

Ja, när jag ändå skulle ta kängorna, så var det väl lika bra att smörja upp de nya stövlarna också... å de låga vinterkängorna (de var ju def behövande..), å Thomas kängor... jamen tar väl de andra vinterstövlarna också, behövs säkert... kanske finns det några fler skinnskor i garderoben.......




Ja, eller hur - några stycken fanns det ju som var behövande!!! TRE (!) par tillhör mannen... å i garderoben har jag nog några fler par (tennisskor, stövletter, sandaletter, flipflop...), som dock är syntet och inte kan tillgodogöra sig någon större omsorg....

Inte är det väl ett fall av överinnehav heller - en del av finskorna är ju faktiskt närmare 10år gamla dessutom... de låga vinterkängorna köpte jag när Elin var liten... det är ju jääääätteläääänge sen!!
Ja, allt som allt tod det sina modiga tre timmar att fixa detta, men nu är det gjort och de flesta klarar sig säkert över vintern nu. Nu ska Elin och jag ta tag i hennes skrubb igen... kanske blir det klart idag ;-)





4 kommentarer:

  1. Jag lovar, ditt skoinnehav är väldigt normalt! (Precis samma som mitt) Så du kan väl hjälpa mig förklara det för Henka åsså vid tillfälle ;)

    SvaraRadera
  2. Jag pratade bara för ett tag sen med en vän och då sa jag att man måste åtminstone få äga så många par skor så man kan ha olika varje dag på månaden... alltså minst 30 par... Och det skulle inte förvåna mig om jag har fler... även om jag oftast använder mina Salomon som nu är inne på fjärde paret...

    Handla på kära svägerska, nån last ska man väll få ha ;-)
    Cissi

    SvaraRadera
  3. Ser högst normalt ut tycker jag...
    Jag menar..man har väl inte samma kläder på sig varje dag?!Alltså måste man ju ha olika par skor till olika typer av kläder...sen måste ju färgerna vara matchande och så vidare och så vidare....och sen ändras ju modet lite titt som tätt varpå nya skor är ett nödvändigt ont...även om det naturligtvis tar emot...hehehe

    SvaraRadera
  4. Vet inte vad jag ska säga.. i min värld är det många skor. Men å andra sidan är jag tvärtom.. har alldeles för få skor. Så kanske är ditt skoförråd normalt?! =)

    SvaraRadera