...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

söndag 28 november 2010

1:a advent...

måste ju erkänna att mitt "i år vägrar jag jul" inte varade längre än till idag ;-)

Insåg igår, när vi for till julfesten med Joydancers på Häre och såg alla FIIIIINA adventsfönster efter vägen, att jag nog inte klarar mig utan jul hemma också... Att jag kanske skulle kunna vara tjurig o vrång ända in på sista veckan (säkerligen inte utan några förutbrott dock...) men att jag då troligen skulle bryta ihop och åkalla alla hemskheter jag kan, kalla mannen för okänslig och skylla min ångest på honom!!!

Så, trots avsaknad av både salning och foder på de flesta fönstren och en stark känsla av ombyggnationskaos i hela huset, så hängde jag upp gardiner i köket o tv-rummet och lyckades även hitta igen näverstjärnorna och lite annat ljuspynt. EFTER att jag naturligtvis dammat gardinstänger och putsat fönstren (även på utsidan, men det var ju en extremt dålig idé...) även kökslampan fick sig en välbehövlig genomgång ;-)

Jahapp, så fattas bara lite tomtar å röda dukar så kan nog julen komma hit också i år! Åsså ska ju den där jädrans paketkalender fixas också...bara två dagar på mig nu...24 paket ska det visst vara - Oooops, blir nog väldigt svårt detta, kanske mamsens lilla tips kan bli lösningen (några guldtior alltså...) tillsammans med några hårspännen och en o annan tablettask!

Vadå?? Julmat, näe den fixar mannen o bästaste mamsen (som dessutom fått ett sprillans nytt kök i helgen - jäklar va snyggt det blev!) - det gör de sååå bra så!!

Så, då hörs vi närmare jul alltså!

1 kommentar: