...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

lördag 11 december 2010

P


epparkaksbak med mamma - julkänslan är på topp!!
Lyckades dessutom med en mycket oväntad bedrift i morse...att väcka mamma!! Det hade jag inte väntat mig, hon brukar alltid vara i full gång och vänta på mig...

Degen var som vanligt kalasfin (har ett gammalt beprövat recept, mkt hemligt...) och kavlingen gick som en dans, så mamma raddade upp det ena hjärtat efter det andra på plåtarna. Klämde till med några stjärnor också, så man får äta pepparkakor som de ska ätas...en udd i sänder ;-)

















I morgon är det julhandling som gäller för oss två... Elin o Thomas var iväg idag och fixade nästan alla klapparna, så jag kan gliiiida fram i morgon o mest vara smakråd till mamma!


3 kommentarer:

  1. Vilket lyx att få glida fram då man julhandlar!! Ja jag har fortfarande alla julklapparna kvar att handla och ser ännu ingen dag som jag kommer att kunna hä mig iväg för julklappsinköp.... kanske den 23.....
    Hoppas du fått glida fram och kanske intagit en smaskig fika på stan :-)
    Kram från
    Din kära svägerska på andra sidan

    SvaraRadera
  2. Bjuder ni på en kaka?

    SvaraRadera
  3. Självklart Daniel!! Men de håller inte för frakt...så du måste nog hälsa på :-)

    SvaraRadera