...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

torsdag 6 januari 2011

Trettondagen!!

Snöstorm ute!! Då är det legalt att sitta inne.

Fast jag har ju faktiskt inte suttit särdeles mycket idag. Dragit runt på snabeldraken o tagit en svängom med skurkäppen, tippat lite vatten över de stackars överlevande blommorna, transporterat ut duken från nyårsätandet... såspotatisgratängkaffechokladvinvattenpepparkakscheescake, ja allt utom tjälknöl tror jag visst det var... åsså naturligtvis aktiverat både tvättmaskinen o diskmonstret!! Bytt lite utbrunna ljus här o där, tror jag varit i alla rum och gjort nånting :-)

Dessutom har jag fått igång digitalboxen i vardagsrummet igen, trodde igår att TVn pajjat totalt (inte helt oväntat, vi har den sista överlevande tjocktv'n tror jag bestämt) men med lite hjälp från CanalDigital så ordnade det hela till sig. Och nej, jag sa inte ja till en ny HDredo box...vi klarar oss nog ett tag till (hoppas jag verkligen iaf...) Måste nog bestämma oss för om vi verkligen behöver fler än en tv också ??????

Har börjat plocka ur det blivande "pysselrummet" också, innan jag får fixa till där ska nämligen badrummet fixas till och nu är det NÄÄRA!! Mannen ska "bara" foga lite kakel på ett annat ställe, sen drar vi igång - JIPPEY, ÄNTLIGEN!!!

Avslutat dagen med lite GötaKanal nr 3, nja sådär men chokladen i Alladin-asken var ju god iaf ;-)


Nu sova....måste försöka rätta till rutinerna inför skolstart och övrigt allvar!!





.
.
.
.
.
.

2 kommentarer:

  1. Ja nu är ni nog bland de sista med tjockteve, för vi köpte en ny på juldagen då vi ändå skull få ner Peter till bussen :-)
    Kram
    Svägerskan

    SvaraRadera
  2. Japp, kämpar på med det gamla vi... ;-)

    SvaraRadera