...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

söndag 23 oktober 2011

Söndag = Vilodag - pyttsan!!

Efter en välbehövlig sovmorgon, drog jag igång i ett rejält tempo. Sprang över toan med trasa o borste redan innan frukost, sen ramlade mamma in nästan precis när jag svalt densamma.

Anlitat mamma och hennes matberedare idag (min har brunnit för ett tag sedan o ej blivit ersatt ännu...) Har samlat ostkanter i frysen rätt länge nu o kände verkligen att de behövde bearbetas till småsmulor istället! Dessutom var planen att göra paj att lägga i frysen - å då behövs maskinen till att göra degen (blir så mkt finare med maskin jue) En rejäl köttfärspaj och två skinkpajer blev det - kommer nog väl till pass framöver.

TACK för hjälpen o trevligt sällskap kära mamma <3



Stegade sedan ut i höstsolen o fixade lite av höststöket på utsidan...fick nästan undan hela studsmattan (men insåg att jag nog behöver mannens hjälp med den sista STOORA delen), å parasollet har fått en plats under tak också.

Plockade in lite enris att lägga i lekstugan eftersom jag fått tips om att råttor/möss inte gillar det och håller sig borta då! (hoppas det stämmer nu då, rapport kommer till våren) Blev även lite tall o vildljung på samma sväng, så nu blev det fint på kontorsbron också inför vintern.


Klämde till med lite apportträning också innan vi styrde näsan mot middagsbordet och tv-soffan - nu snarkas det rejält i den högra igen...lite småspring i benen också!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar