...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

onsdag 19 oktober 2011

Telefonförsäljare....

en del tycks dummare än man först trodde!!

Börjar få rutin på detta med telefonförsäljare nu...svara aldrig direkt ja på en fråga - även om den är helt sann!! kan hända, ibland och NEJ är de mest frekventa orden i mina svar.

Eniro började ifjol med att EN säljare handhar både katalogen och internet - BRA, tycker jag som då slipper ett av två samtal!! De är alltid noga med att tala om vilka de är och det kommer en bekräftelse via mail omgående - känns väldigt seriöst och bra!!

I år ringde de igen o kollade hur vi ville ha vårt utförande....preliminärt kör vi som ifjol sa jag, men jag måste kolla med mannen hur mycket samtal (och ev jobb) som kommer därifrån. Så långt går det bra!!

Mannen drog i STORA BROMSEN!!! Nästan inga samtal kommer från katalog/internetsökning, utan från tidigare kunder...onödigt att lägga pengarna där då!!

NU startar problemen
- i samma stund som jag får bekräftelsen på mail, svarar jag att vi vill ändra och ber honom återkomma snarast (detta är den 4/10)
- den 12/10 har jag fortfarande inte hört ngt från honom (men svarat på alla konstiga nummer som ringt utifall att...en jävla massa alltså!) har under veckan även ringt honom på direktnr några gånger men bara upptaget...mailar alltså igen "ring mig snarast"
- han återkommer inte under dagen, så på em ringer jag kundtjänst!! De noterar min ändringsbegäran (man har ju bara tio dagar på sig nämligen...) så då ska det vara lugnt iaf och skickar dessutom ett meddelande till honom att ringa upp mig!!

IDAG den 19/10 har jag fortfarande inte hört något - SURNAR till ordentligt och begär en ny säljare...får besked från säljchefen att inom två minuter skall någon ringa upp mig!! Å det gör de!!

Nu funderar jag ju - hur tänkte den första killen???
Om han inte hör av sig, kan jag inte ändra mig och då får han sälja den svindyra varianten - eller?? SNOPET !! Nu lär han få höra av chefen istället, å dessutom blev försäljningen bara en tredjedel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar