...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

torsdag 29 december 2011

Med rätt att ändra sig...

Gjorde ju en stadstur med syster och mamma igår, huvudmålet var fyndlagret då det inte finns nåt "sånt" runt Järna å syster va på jakt efter porslin. På min söklista fanns i princip ingenting...men så stöp jag över denna!! En behändig sekretär i kalasskick, precis storleken jag velat ha länge...





Sååå fin, å till ett riktigt bra pris också! Funderade, messade mannen, ringde honom då svaret inte kom nog fort :-) - frågan var, vart skulle vi ställa den?? Det är ju inte så att vi är möbellösa direkt, snarare att vi redan nu har nån för mkt!! Nä, jag köpte den inte (kom ju inte på vart den skulle passa) å syrran idiotförklarade mig där och då!! Mamma höll med å mannen blev synnerligen förvånad när vi kom hem "utan"! Nu är jag ju inte mer tjurnackad än att jag kan ändra mig (ibland...) så när mannen for till stan idag fick han fara in å handla...å vilken jäkla tur att den var kvar!! (sist jag "inte handlade" på fyndlagret var den perfekta soffan till kontoret borta när jag väl ändrade mig) Hämtas till veckan, återstår att se om den rätta platsen också "dyker" upp till dess ;-) Kramizar Ina @ iFån :-)

2 kommentarer:

  1. Anita Molin2012-01-31 23:00

    Vilken sekretär! Såg den på fyndlagret med tomas namn på. Anade att det var DEN Tomas Sjölund.Grattis till en riktigt fin möbel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar,
      är riktigt nöjd, men har ännu inte hittat "rätta" platsen.
      Tillsvidare står den lite illa, men ändå synligt :-)

      Radera