...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

måndag 16 januari 2012

Den långa versionen...

Lilla fröken har en förmåga att brodera ut texten när hon ska säga nåt, för att inte tala om i sina historier... - detta utspelade sig i lördags när vi akutfikade på Charm i Birsta:

E: Mamma, du vet HON (som vi kommer ihåg namnet på) och HAN (som vi glömt namnet på)....som pappa jobbade åt...du vet...

Jag: öhhh, vem/vilka menar du??

E: jomen, de där borta i lilla hålan...de som pappa jobbade hos...du vet HON och HAN...kommer ju inte ihåg vad han heter...som är så snälla...

Jag: ...tänker, funderar...vilka menar hon... ??? Ahhh, du menar DE ??

E: jaaa, de menar jag...vet du, jag vet var hon är just nu :-) med en mycket hemlighetsfull min....

Jag: öhhh, vadå är just nu??

E: Hihi, de sitter där borta !!!


Hmm, hur många håller med om att den korta versionen lyder:
E: titta mamma, där sitter HON (som vi kommer ihåg namnet på) också !!!


Kramizar Ina @ iFån






1 kommentar:

  1. Haha!!
    Ja, jag hör henne framför mig, som vi säger fast man inte kan säga så, men varför ska man bry sig om vad man kan och inte kan, jag kan!

    För övrigt så har vi här hemma en efterapare och möjligtvis en ordentlig match för Elin "longtalking" Sölund.
    Nej jag glömde inte j:et, jag var lite fyndig =)

    Julias utlägg och förklaringar kan bli nåt alldeles förskräckligt långa, överentusiastiska, fysiska (!?) och framförallt högljudda! Va, tänker ni nu. . . högljudd, men ni Unanders som är så milda i tonen. Nej, det är nåt alldeles omänskligt vilken ton hon har fått, går genom både märg och ben, blåser ut alla vaxproppar som finns inom 3 kvarters avstånd!!

    Dessutom har ungen ärvt en dålig egenskap av sin far också (som att inte mina vore nog) att hon inte kan stå still när hon pratar utan måste skapa en stig samtidigt som hon berättar.

    Jo det bli definitivt plastmatta här hemma sen, som är hyfsat billig att byta ut när den blir utschleten.

    SvaraRadera