...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

söndag 26 februari 2012

En sur å vresig kärring, så de så!!!

Är ju lite festligt det här med genus, på saker alltså - det nya "hen" tänker jag inte ge mig in på...iaf inte nu!

Båtar är ju oftast kvinnor (har jag för mig, är ju en landkrabba så ha lite överseende va), bössan är absolut en hon och datorn är tvärsäkert en han!! Elin och jag hade lite funderingar vid middagen och konstaterade att pannan nog är en hon!

En sur, vresig jävla kärring alltså!!!

Fick till slut kalla på förstärkning, bästa bror kom hit och hjälper mig tala förstånd med satmaran, ibland är muskelkraft det enda som hjälper!!

Vi har tillsammans kommit fram till vad som är problemet, vi vet också hur man kan lösa det - men just den lösningen är inte så tilltalande. Flisbyttan är knökfull, men det är lite dålig kvalité så det bildas luftfickor ovanför skruven som då går tom åsså stannar hela systemet (försökte göra en lång historia kort...) Det bästa vore alltså att skotta ur flisen för att kunna rensa bort de långa stickorna som flätar ihop sig och stoppar upp - men se, det är inte bara...nånstans runt 13kbm, skottas inte i en handvänning :-(

Bror sover alltså på soffan och springer ut med jämna mellanrum för att tvångsköra skruvar och med våld rensa bort vrånga stickor....faan va snäll han är <3

Å för att göra det ännu lite jävligare så kröp kvicksilvret lite längre ner också :-( Funderar ibland om någon har läst över oss...



Kramizar Ina @ iFån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar