...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

fredag 23 mars 2012

Jag ÄR vaken...nu iaf :-)

Fortsätter väl där jag slutade...onsdagen blev en succé!

Inga problem hos vet - Tilja är ju en prinsessa och kan naturligtvis föra sig, fullständig panik inför "höjåsänkbordet" och ohejdat tiggeri av godis. Har nu fått pris från nytt bolag - nästan halva priset!! MEN misstänker att de kommer tillfoga en roman av undantag efter att de kollat hennes journaler, så inget är bestämt ännu. När jag pratade med Strömsholm varnade hon för att de "bara" ersatte tex MR med 5tkr (verklig kostnad ca 12tkr)...kollade villkoren hos IF - de har nu justerat sina villkor till samma!!! To be continued...

Träffade mannen direkt därefter för att påbörja jakten på kakel/klinker ÅÅÅÅNGEST!!!
Av erfarenhet så vet vi att vi har en tendens att fastna för de dyraste alternativen - å denna gång gillas det INTE alls...mindre pengar i badrummet = mer pengar i köket SÅÅ ENKELT SÅÅ - pyttsan!!

Gick runt i stans största butik i en timme...
- den då sa jag..
- bajsbrun sa mannen
- den då sa han..
- för modern sa jag
- jag vill ha stora plattor på golvet
- hmm, svårt göra riktigt fall med de, sa mannen
- de där stora rektangulära på väggen då sa han
- nää, de är alldeles för stora, vill ha lite mindre sa jag...
MEN vi enades till slut, det kommer bli sketasnyggt - å INTE såå dyrt!!

Lunchade sen på MingPalace - smaskens, gjorde inte ens nåt att jag skulle på Chaowpraya River senare på kvällen för den där lunchen som ju va en afterwork....

Kvällen blev en riktig nattsuddare - klev inte upp från bordet förrän klockan passerat halv tio!!! Supermysigt ställe och riktigt god mat, kan varmt rekommenderas. Jäkligt synd att man alltid glömmer å fixa privatchaffis...men det var ju en onsdag ju, hur tänkte ni nu :-)

Just det ja, lite bilder på framstegen i ovan nämnda badrum också:

Ni minns hålet va, med alla elrör i - nu sitter dörren där! Elen är dragen, nytt avlopp och väggarna gipsade.
Det går framåt, om än i snigelfart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar