...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

torsdag 26 april 2012

Dagen före fredag!!

Inte så mycket jobbande idag, skönt med lite paus!

Startade dagen med nya naglar, hade helt glömt att jag önskat design redan men det hade inte Kicki! Hon hade ju gjort marmorerat på en kund före mig förra gången, såg bilden när hon lagt ut den på bloggen och kommenterade och ville ha så också!! Blev inte samma färger men samma grundidé - absolut JAG blev det.


Svischade förbi konståkningsförrådet, för att försöka få tag på tränarnas sista tidrapporter...stängt de två tidigare gångerna men tredje gången gillt!! Klapprade hela vägen in (klackeskor å förrådet läääängst in i ishallen...) insåg att jag glömt uppdatera "taggen" - klappra tillbaka till entrén för uppdatering å tillbaka till förrådet...NÄ, inte nu heller!!! Vaaaktmääästarn, varför funkar inte den här??? Systemet uppdaterat och de flesta nycklar taggar är avkodade o måste kodas om igen...fick låna hans STOORA knippa medan de uppdaterade så jag fick ut mina papper - ÄNTLIGEN kan de få lön!!

Ett besök hos SharpCenter för maskinvisning och lunch innan hemfärd - trevliga maskiner o god mat, kan nog bli nåt av det :-)

Pratade med mannen på hemvägen, han påstod jag hade sagt jag behövde på IKEA...har jag iiiinget minne av, tror jag han bara hittade på för att förvirra mig - inte skulle jag väl glömma nåt sånt heller, eller??

Tog en promenad med Tilja när vi kom hem, hon tyckte det var mattes första vettiga beslut idag!! Hon gillar verkligen inte att åka bil, när den står still kan hon dock sova - känns ju lite bättre för matte då iaf. Har provat åksjukepiller, men det verkar inte vara det hon är riktigt. Använder nu DAP-spray, blir lite bättre då iaf men har faktiskt slutat ta med henne om jag inte måste - hon mår ju bättre även om hon är ensam hemma.

Lilla fröken fis har PRYAT idag (jag vet att det heter prao nu..) på stora byggvaruhuset Bygma!! Hon har visst fått måtta för en garageport, plockat upp varor och varit till stor hjälp hela dagen. Lite för snabb ibland då lämpliga arbetsuppgifter tog slut för fort :-) Spännande, tänk att våran lilla skrutta håller på bli stora tjejen - vem har lovat henne det??

Jobbigt att jobba!!

Nu tror jag hon o jag ska mysa ner oss under täcket

2 kommentarer:

  1. Jisses sicka snygga naglar! Då blir det till att ha på sig diskhandskar eller så får maken jobba lite extra...;)En chans att ligga lite extra på plus kanske.
    Trevlig helg!
    Kram LC

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det bästa, de tål "vanligt" arbete!! Köpte dessutom en olja förra gången som var super, en liten droppe på nagelbandet som man gnussar ut. Inte ett enda släpp på 4½ vecka!!!

      Haha, släpper inte gärna in resten av familjen i diskmaskinen, de kan inte packa som jag ;-) Försöker lära upp lilla fröken..går sisådär, men trägen vinner...

      Skall packa kristallglas och böcker mm i helgen - förstärker med mamma, så blir det ordentligt gjort :-)

      Radera