...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

måndag 28 maj 2012

Förstorat huvud!!

Vilken natt!! Känns som huvudet borde vara betydligt större än det är idag :-(

Vaknade 03.10 av att Tilja la huvudet tungt på min arm! Så brukar hon ju inte göra när man sover...  NÖDIG sa blicken, så det var bara att kliva upp. Med halvöppna ögon och sprittsprångandes släppte jag ut henne...tänkte hon kunde väl kissa lite kvickt tvärs över gårdsplanen bara - HA!! Hon skulle springa runt å hitta den perfekta skitplatsen också. Dessutom började hon kika/lyssna i slänten - troligen efter möss (kan jag ju förstå nu i vaket tillstånd) tänkte jag bara HUGGORM!!!!! På en söndag natt...mindre roligt ....KLARVAKEN sen alltså!!

Sen har hon vandrat in o ut ur sovrummet och suckat tungt - det har blåst stormvindar och hon hatar alla ljud som blir av blåst. JAG kan inte sova när hon ligger och smaskar o suckar i sovrummet, men hon vägrade gå och lägga sig på sin plats.

Tror jag ska ställa in kontorsarbetet idag och ta tag i städning istället - sånt kan man ju göra även utan full koncentrationsförmåga ;-) Men först frukost och fm-fika i ett...

Jaha, måndag var det också och värmen har försvunnit igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar