...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

onsdag 13 juni 2012

Att kämpa mot allt man är...

Att kämpa mot naturen är inte särdeles lätt:

- Jag är grymt morgontrött och en kvällsflaxa av rang - DET är synnerligen svårt att kombinera med samhället i stort, ljus/mörker och familjelivet!

- Jag är av naturen/vanan/arvsgenerna LAT

- Jag älskar efterrätter, kakor, bullar och godis i nästan alla former - DET är en synnerligen dålig kombo med LATheten...

NU har jag en plan iaf:

- Om jag kravlar mig upp någorlunda tidigt och tar mig ut på cykel eller prommis - DÅ gör det inget att hjärnan inte fungerar fullt ut (cykla o gå kan man nog göra halvsovandes lixom) och jag har fixat dagens ångestmoment innan MIN dag ens har börjat...

- DÅ gör det inget om jag snaskar godis och fikabröd emellanåt

Säger som Puh - det lät bättre i huvudet ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar