...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

torsdag 21 juni 2012

Pust och phuuu

Idag hade det gått fortare att gå de fem km jag cyklade :-( Genomsnittshastigheten är alltså högre när jag går än när jag cyklar!? Måste vara nåt allvarligt fel på cykeln... (fan va svårt det är att stava till sycel) eller så är det terrängen...för inte kan det väl vara konditionen???

Var till slut tvungen att koppla lös Tilja, är ju helt värdelöst för henne om jag bara sniglar mig fram.

Vi såg i alla fall en liten hermelin, i sommarpäls så jag trodde först det var en ekorre.

En söt liten rackare, den här hittade jag hos LarsLundmark
Tilja tänkte ta den men mattes STANNA funkade alldeles utmärkt. Vet inte om jag är mest glad för att hunden verkligen stannade eller för att jag själv kom ihåg rätt kommando - kanske delad glädje = dubbel glädje :-)

Nu är det dags att ta itu med pappershögarna - GOD MORGON förresten




(Ska ta och leta igen bilderna på den närgångna typen vi hade hos oss för många år sedan, ända upp på altanen...i vinterskrud, synnerligen söt.)

1 kommentar:

  1. Så söta små djur vi har här i Sverige...
    Haha jag kl 1600 imorgon ska jag testa om kondisen är vad den var förra året....
    Önskar dej en härlig midsommar vännen!
    Kram LC

    SvaraRadera