...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

måndag 18 juni 2012

Testing Testing..

Bara jag och Elin till middag idag trodde jag iaf när jag planerade maten. Hon har ju tjatat om plättar rätt länge nu, tänkte jag skulle överraska henne då - på mer än ett sätt naturligtvis. Hittade ett annorlunda recept på plättar i Buffé - Havreplättar med banan.

Hon är ju annars inte så förtjust i sånt med havre i, men här skulle flingorna malas till mjöl så jag tänkte jag provar, ingredienserna kardemumma (en av mina älsklingar) och kanel lockade också.

Det blev riktigt gott faktiskt, kanske inte som middag men som en lättare lunch iaf. De blev rätt mäktiga eller rättare sagt ingenting som man vill äta jättemånga av. Kompisen Alva lyckades pricka in ännu en testmåltid, det visade sig visst inte vara den första ;-)

Har just kommit in efter en runda med Tilja - fy FAN va mygg det var, ska inte gå på kvällstid hädanefter!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar