...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

tisdag 10 juli 2012

Löjliga familjen på resa

Anlänt Junsele mitt på dagen, precis när vi kopplat av vagnen o skulle fälla ner stödbenen öppnades himlen...pissblött överallt :-( Väntade ut skuren å sen fick vi kaffe.

Hunnit en sväng i djurparken, glass förstås och sen en kalasmiddag igen då. Perfekt grillad älgfile med pärsallad, såser å en massa annat gott, mumsfilibabba!!

Tyvärr hann vi inte få kaffe på maten med nån ordning då det brakade lös igen, störtregn och rejäl åska. Tilja och jag blev sittande i vagnen för oss själva och de andra i stugan - var ju inte riktigt så vi tänkt oss kvällen, men när regnet äntligen lättade hade luften gått ur oss!

Tog en ofrivillig halvdusch mitt i det värsta då jag såg hur markisen fylldes med vatten, tänkte den måste sänkas i ena hörnet så att vattnet rinner av istället. Glömmer dock tänka till innan jag går till handling, lossar spärren på ena benet men tänker inte på hur mycket vatten det verkligen var på duken - tappar taget så benet far ihop och allt vatten kommer som en kaskad ner på backen. Hinner precis hoppa undan från det värsta, men får ändå en rejäl dusch över ben och fötter!! Doris slog till igen ;-)

Nya tag i morgon, nu kryper jag ner under min gosiga kofilt och säger god natt.


Kramizar Ina @ iFån ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar