...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

måndag 17 september 2012

Ordning och reda...


Jag är ju en ordningsmänniska (om nu nån mot förmodan missat det...) och har synnerligen svårt att fungera utan min kalender! Har läänge kört med Filofax (jag tänker inte slänga den riktigt än heller) men har nu mer o mer övergått till att ha allt i telefonen, synkat Outlook med den inbyggda kalender - funkar hyfsat förutom att den färgkodning som finns i Outlook inte följer med till iFånen :-(

För att slippa betala för utrymme att lagra backup av mail, kalender mm så bestämde jag mig för att flytta över allt till Google - där är det ju gratis :-D - men fick liksom inte till kalendern ordentligt...inte på första försöket eller andra eller tredje... men NUU (tror jag iaf) 

Hittade först lösningen på färgkodningen som inte jag fick till - hos "webbtanten" - tack för det!

Sen var det ju bara synkningen med iFånen...det var värre, nära att ge upp och sökte en sista gång "synka flera google-kalendrar med iphone" - YES, det fanns en fungerande lösning på det också - hos "M som i underbar" - än en gång tack!!

Nu känner jag att jag kan fortsätta jobba i lugn och ro, mitt liv är åter organiserat som jag vill!


HAHAHA, vem försöker jag lura!! Total kaos råder ju mest jämt, inget blir som jag tänkt och tiden tar slut för fort... Jaja, försöka duger ju, nångång blir det väl välstrukturerat igen  ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar