...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

måndag 17 december 2012

En vecka till jul...

En vecka till julafton och familjen handlar julklappar till mamman, det betyder att jag är ensam hemma. Jag borde alltså avverka en del av attgöralistan:
- koka senap
- slå in julklappar
- skriva julkort
- hämta jultallen
- lägga in sill och rulla köttbullar
- göra sillsallad och jansson

MEN jag har inte LUST, faktiskt har jag iår rätt dåligt med julkänsla, så jag sätter mig nog i soffan istället. Detta år får det bli jul utan både julkort och tall, senapen och sillsalladen får vänta nån dag och både köttbullar och sill finns ju att köpa på vilken affär som helst :-))

Jag önskar er alla en riktigt GOD JUL, precis som ni vill ha den!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar