...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

tisdag 14 januari 2014

Telia - ska man skratta eller gråta?!

Fantastiska företag...

Mannens nya telefon sa upp sig igår - beställde då vidarekoppling till hemnumret via chatten medan jag tog telefonen till närmsta Teliabutik (som utan trassel bytte ut telefonen till en ny).

Nu på morgonen efter att mannen farit till stan.. kom jag ju på att vi glömde ta bort vidarekopplingen igår... in på Telias hemsida för att fixa det via chatten - pyttsan, de öppnade inte förrän vid åtta :-(

Hängde på "låset" 08.01,men då via telefonen som öppnade snabbare än chatten - ingen kö, tack för det!
Tji fick jag!! Där var det tvärstopp - inte kunde hon koppla bort den tjänsten heller, det måste han ringa om själv - möjligen kunde hon ringa honom för att kolla...MEN det går ju inte för telefonen är ju vidarekopplad!!!!

Sur som ättika (vi pratar 08.05 nu...) öppnar jag ett chattfönster och begär detsamma - INGA problem, bortkopplat på ett kick?!?!?! Frågar varför de kan men inte telefonsupporten - DET kunde hon inte svara på!!

Jaja, problemet löst och dessutom fick jag framfört en fundering varför man nu inte kan göra det via mina sidor - där man kan logga in med BankID

Så, då återgår vi väl till arbetet då :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar