...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

tisdag 5 maj 2009

Hoppas polisen inte tar mig nu...

för inte blev det några sommardäck på min bil inte!!!!! Fälgarna som jag beställde i höstas (och har betalat redan!!!) fanns inte och två av däcken gatt ju bytas för de var inte bra!!! Men hur kunde det bli så!!! Jag ringde för flera veckor sedan o kollade att däcken var ok??? (hade i bakhuvet att de inte var det, trots att bilen endast rullat 1500mil då!!!) - jodå, de är helt ok, men du har inga fälgar?... jomen de beställde jag ju i höstas, tillsammans med vinterdäcken så de ska ni ha... Jaha, jamen då så... åsså ringde jag förra veckan och bokade tid för byte nu då... man får visst inte köra efter 30/4!!!

Eftersom de har skött sig bra hitintills (har handlat bra många däck där nu...) så tänker jag inte hänga ut de på tork här... men det känns bra att släppa på ventilen lite ;/ Fel kan vi ju alla göra och på fredag kan jag åka in å få omlagt... när som helst under dagen, utan förbokning!!! (räknar också med ett bra pris på de två nya däcken....) Jag får alltså åka till stan en dag till denna vecka... - helt klart inte min favoritsysselsättning, men men - har ett annat möte inbokat också, så då får det gå...

Trots denna lilla störning! hann jag rätt mycke idag - förutom jobba, så svängade jag in på Kinnarps och pratade lite belysning och möbler... SNART ÄR DET DAGS ATT BESTÄLLA :) :) :) , handlade lite hundgrejor (helt otroligt va' dyrt det kan bli, jag skulle ju bara ha lite tuggben - visserligen modell "räcka länge", men de hade ju så snygga halsband nu också!!!...) en titt på Clas Ohlson (jo jag vet - gubbdagis... men de har hörselskydd för barn också!) en hel massa Ajax, luftfräschare och annat på ÖB... åsså en snabbis in på Panduro - de har så mycket roligt där... :O :O :O!

Jo, jag fick med mig åtta pelargoner hem också, de ska pryda mina fönster i sommar har jag tänkt... en av få blomsorter som brukar överleva min grad av omtanke! Blev lite velig där ett tag - billigt o importerat eller dyrare o norrlandsodlat ???? - det blev fyra av varje, så kan jag jämföra vilken sort som klarar sig bäst också då!

Full fart hemåt för föräldrarmöte... som jag hoppade ändå - till mitt försvar för att åka hem med lilla gumman och mysa i soffan (tyckte det var bättre använd tid...) men jag hann inte bära in alla mina påsar förrän hon redan sov i soffan... jobbigt att vara på fritids! Nu väntar lite fler offertskrivningar o sen är det nattinatti.

Over and out...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar