...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

tisdag 5 maj 2009

Nu drar jag till stan...

och det har jag förtjänat!!!!

Idag var en sån där morgon när jag fick upp farten redan från början, det händer inte så ofta tyvärr... men nu har jag hunnit äta en riktig frukost och läsa tidningen ordentligt. Dessutom insåg jag att diskbänken inte skulle va så kul att komma hem till!!!! Pizza till middag igår - det brukar synas efteråt!!! åtminstone hemma hos mig :)

Har alltså matat diskmonstret ordentligt och som tack jobbar hon nu för högtryck... (jo det är en hon, väldisponerad och effektiv!) dansat en sväng med snabeldraken och dessutom torkat golvet i städskrubben - det var i allra högsta grad nödvändigt!!!! Samtidigt tog jag tillfället i akt och torkade upp allt vatten som sekunderna innan befann sig i vattenkannan - som nån mindre intelligent varelse placerat precis under dammsugarslangen, (den som är tolv meter och hängs upp i fyra varv på väggen...) så nu är det fint och prydligt därinne igen - om man bortser från röran på de sex hyllorna ovanför, men det gör ni väl!!!

Nu vankas det kaffe och sen stora staden och bara nöje... HA, vem försöker jag lura - ska ju naturligtvis jobba, åsså uträtta ett gäng vardagsärenden - Ajax å sånt på ÖB (de är billigast), lite nya blommor inne (de har visst dött de som står här...) och sommardäck.. lite sent, men polisen har inte sett nåt!!!

ADIOS!!!!

1 kommentar:

  1. Du låter som mig idag! Mitt diskmonster fick också jobba medans jag åkte, har heller inga sommardäck (men de är beställda), har fått mycket gjort osv... Och de där hyllorna... är väll den enda platsen där man ser att du också är männsklig! Du har ju sån där ordning på allt annat som man egentligen skulle vilja ha :-)
    Såg din bil på golv ettan då jag åkte på Bygma...
    Kram Cissi

    SvaraRadera