...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

måndag 31 augusti 2009

Måndagar o fredagar - hela året runt!!!

Så var det en ny måndag igen då... efter en helg som inte blev som jag trodde i fredags morse ;))) Haha, tänk att det blev så igen då!!

I torsdagskväll lyckades Thomas hitta två baracker - lämpliga till mannskapsbodar ute på jobb... i.... UMEÅ..... fatta vilken tid det kommer ta att hämta hem de - maxhastighet 30 km/h....!!!
Så hastigt och (o)lustigt bestämdes det att han o Peter skulle ta varsin bil och åka upp för att hämta de efter jobbet i fredags - alltså det bestämde de kl 3 ungefär... Thomas kommer infarandes på gården som en skållad råtta vid halvsextiden, ska fixa reservdäck - tanka två bilar - äta - duscha o möta Peter i Indal vid sjutiden... (kan bara tala om att reservdäcket blev kvar hemma det!) Jag följde med ner för att byta bil med Peter - talar de om att Emma skulle ju vara med mig i helgen - JAHA, det visste jag inte.... surprise!!! Alltså, hon är inte extra besvärlig eller så, men eftersom Emma har epilepsi, så känns det inte "bara" att ha henne själv. Man vill ju gärna hålla sig i närheten och inte lämna flickorna ensamma för länge utan att för den skull sitta i knä på henne!!!

Nu gick det ju alldeles utmärkt, istället för att sitta på kontoret så fick jag en del gjort inne och dessutom går det ju utmärkt att pilla på datorn - på lördag kväll satt Emma o jag i var sitt soffhörn med var sin dator!!! Hon tyckte det var jättekul att vi hade samma märke - lika du o jag tecknade hon flera gånger sedan hon upptäckt det - haha, tänk va lite som kan framkalla samhörighet!!

Idag har jag (efter påminnelse från svägerskan...) i sista minuten anmält Tilja till utställningen i Sundsvall den 4 oktober - Whohoho, hur ska det gå - lilla vimsan o geleklumpen matte i ringen - det blir en syn det!! undrar om man kan övertala någon annan att sköta själva visningen.... men det var nära att det inget blev - om man gör anmälan via internet så kan man betala via internetbanken direkt också... men just idag ville min inloggning inte fungera, tror jag fick försöka tio gånger innan det lyckades - hade ju varit lagom åt mig, som inte kom ihåg att kolla sista anmälningsdatum, det har ju liksom varit självklart att ställa här i Sundsvall.

Nu är det dags att börja avrunda dagen, Thomas har faktiskt stängt av traktorn för idag han också - lite pappersvänderi innan han landar på kudden ;-) Hihi!! Idag har de kört på mer grus runt verkstaden och i morgon gjuts plattan till pannrummet... JIPPEY, snart är det snööööö!!!! (jo jag vet att jag är rätt ensam om att längta ;-))))))

Kramizar, Ina

1 kommentar:

  1. Du har själsfrände här!! SNÖ - härligt! Visst det är mycket som ska göras innan men vintern är härlig och när den kommer är den mer än Välkommen även här hos oss :-)
    Cissi

    SvaraRadera