...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

söndag 6 september 2009

En liten resume...eller nåt :-)

Börjar med en bild på familjens verkliga snygging, rätt nöjd med att jag lyckades få henne att stå så fint på egen hand... intresset är riktat mot skogen och pippi (en pärskrika visserligen, men...) Har suttit och tittat på foton i helgen och visst har hon grovat på sig sedan i våras, inte så mycket som man skulle kunna önska, men efter tre månader på kortison får vi nog vara tacksamma att hon inte tappat muskler.


Jag är också riktigt nöjd med veckans motionsaktiviteter... lyckades ju cykla dryga milen i onsdags och i torsdags var vi ut en sväng i skogen med kusin Elisabet o hennes Frida - hundarna röjde järnet i dryga timmen och dessutom busade de både inne och ute i flera omgångar. Det är så kul att de har roligt tillsammans, det underlättar ju om man behöver "låna ut" någongång!!! Fotade jättemånga kort i fullt språng men något blev fel (eller gjordes fel ;-/) så det blev bara skräp och sur blev jag!!! Ett kort vardera blev i alla fall visningsbara!



Sent blev det innan vi kom i säng också, så på fredan sov Tilja mest hela dagen. Vid lunchtid hade hon bara varit ut och kissat morgon!!!

På fredagar har vi bestämt att det är myskväll i soffan - hela familjen behöver tid tillsammans och oftast är man rätt trött när fredan kommer - även om vi oftast fortsätter jobba hela helgen! Hämtade hem Elin från en kompis och sen blev det kalasmiddag med renskav och murkelsås - mumsfilibabba.

Lördag blev en riktig kanondag, uppe tidigt för att skjutsa mamma som skulle ta bussen ner till syrran i Södertälje, lyckades få höra hela ring så spelar vi (jo jag vet att det är pensionärsvarning, men det bjuder jag på) och hade fått upp farten bra redan innan lunch! Efter att ha skjutsat Elin till kompis igen så svidade jag om till skogsmundering och for med Tilja till skogen i förhoppningen att hitta fågel - pytt :-((( inte ens ett litet flax

Hon tyckte det var skitkul i alla fall, men det är ju svårt att få till en fågelhund utan fåglar!!



Gott om "skogens röda guld" finns det i alla fall!!

Söndag har fortsatt i samma stil, har varit i tvättstugan - både tvättat och städat densamma och har även tagit några tag i Elins nya garderob/förråd... snart, snart blir den klar... har nästan lyckats bära ut allt det som inte ska vara kvar!!! Så ska det in lite nytt sen då - blir väl lagom till jul om jag inte lyckas dra upp tempot, hmmm :-/

Måste ju visa lite från mitt nya kontor också, har ju fått upp gardinerna och även lite blommor i fönstren - det är riktigt trivsamt nu! Supernöjd med gardinerna, precis så som jag liksom tänkte mig... men så hade jag ju proffshjälp också - jättetack Cissi.




Utsikten går ju inte av för hackor heller....


Har pillat och pulat med hemsidan under helgen också, så för er som vill finns en hel del nya kort att titta på, både på djuren och på bygget som går framåt, fortare än jag hinner fota!!!


Kramizar, INA



















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar