...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

fredag 11 september 2009

Stoppet finns där...

fast med lite fördröjning... en sisådär 200m eller kanske 30-40sec!!!

Tog med mig Tilja på bysidan igår, där finns stoora lägdor/fält att träna på. Hade ju ingen förhoppning om att hitta fågel där heller, men som omväxling till den lika "fågellösa" skogen så... Hon sprang på bra från början och tog för sig ordentligt av marken, men det var uppenbart dåligt med lukt för hon tappade farten och började rätt snart fråga vad hon skulle göra!!


Hon var dock väldigt intresserad av kanterna... forcerade brännässlor som var meterhöga utan tvekan, hon som på promenad och hemma totalt vägrar gå där det finns små sådana!! Följde ju efter för att se om det kanske verkligen fanns nåt intressant, men vi hittade ingenting - tror tyvärr att det var mest råttor o möss som spökade.



Så, i ena hörnet, sprätter ett rådjur upp nästan framför näsan på Tilja!!! Tror hon blev lika överraskad som jag, men hon har ju lite bättre reaktion så EFTER drog hon!! Jag vrålade och blåste i pipan allt som gick.... och hon kom faktiskt tillbaka...men vände och drog en sväng till, innan hon kom tillbaka till mig. Vill ju inte säga att jag är helt nöjd med händelseförloppet, men ändå inte helt missnöjd - hon hade ju kunnat hängt på rådjuret ett bra tag till och jag hade fått följa efter jag med!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar