...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

fredag 30 oktober 2009

Äntligen!

Här är bildbeviset - Tilja står för fågel i skogen!!!!
Härligt att få vara med om, trodde ju inte att jag skulle få första tjing ;-) Vi tog en promenad på em för att släppa lös lite "spring i benen" på damen - matte har inget sånt behov!!

Efter bara en stund i frihet sätter hon upp näsan i luften och drar iväg med bestämda steg. Hmmm - så där har hon inte gjort förut, bäst att hänga på... lite svårt har jag att hålla tempot dock. Finner henne i kanonfint stånd mot en liten gran... lugn o fin nu tjejen - låt mamma komma ikapp... hon står en bra stund medan jag tråcklar mig fram genom risgranarna - hinner tom få en bild, även om den inte blir den bästa (kan inte riskera att hon löser det hela själv). Reser fågeln på direkten när hon får sitt JA! och stannar också direkt när jag ropar stanna! JIPPIIIIEEEE!!!!! F_N VA DUKTIG HON VAR :-) :-) :-) En riktigt härlig situation som också kunnat bli en matbit i frysen - om vi haft en skytt med oss...

Riktigt kul också att se skillnaden på riktig fågelkontakt och "småfågeljakt"! En liten trevlig följeslagare hade vi sedan också - de är ju rätt festliga som inte är ett dugg rädda.



1 kommentar:

  1. Verkligen roligt för er att det gick så bra!! Nu vet du att hon fixar det så då får du se till att ha skytt med sen! Duktiga ni!! =) Ulrika

    SvaraRadera