...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

lördag 31 oktober 2009

Flitiga "lisa" och julklappsfunderingar...

Började morgonen med ett "prrrrmjaummmm" - alltså en lugn start! Fikade i min ensamhet efter att ha fixat frukost till Tilja - hon är alltid övertygad om att hon inte fått mat på flera dagar!!! Fick för ovanlighetens skull lyssna på ett av mina favoritprogram på radion - ring så spelar vi - jo jag vet att det är pensionärsvarning på det - "so be it" - utan några störningsljud ;-) Det är kvalitetstid med mig själv!!

Efter det har dagen rullat på i ett mer "normalt" tempo, tvättstugan har besökts, diskmonstret har matats och även ugnen har fått tjänstgöra - allt detta före kl 11 - det ni, det är inte varje dag! På önskan från broder, har jag gjort ett långpannebröd, en fillimpa m massor av sirap...mmm blir smaskens till frukosten i morgon.



Idag har också årets gris landat i frysboxen, det tog oss ca 5timmar att förvandla två halvor till lagoma middagspaket - sidfläsk, karré och filé... bra med omväxling! Måste bara hitta lite nya recept nu då.


Julklappar, jo jag har ju börjat fundera på detta trevliga inslag i vardagen... 24 små paket ska införskaffas till Elins "klappkalender" - brukar ju alltid bli panikpanik, men i år ska det bli annorlunda hohoho. Men egentligen är inte det min största nöt - det är vad jag ska skriva på önskelistan... den lååååånga, låååånga listan - ska man bara skriva sånt som är personligt, eller kan hushållsprylar stå på min lista oxå... men det är ju egentligen inte till mig utan till alla...fast det är ju jag som vill ha en fin röd assistent!!!

HOHOHO - med stormsteg mot julafton - Jippieey

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar