...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

lördag 24 oktober 2009

Fredagsmys avslutas med kall avrivning

Hörde en diskussion på radio igår om fredagsmys - nån gillade visserligen innebörden men inte ordet och nån gillade inte att det blivit sån uppståndelse kring just fredagsmys (finns visst en reklam om det också, hmm jag kommer ju aldrig ihåg reklam - måste vara en mkt dålig målperson!)

Här hemma har det i alla fall blivit en viktig del i veckans planering, Elin längtar hela veckan... och jag tror faktiskt att godiset och mamman o pappan i soffan är lika viktiga! Det är någonting som hon vet att vi inte flyttar på "för att vi måste..."  Oftast äter vi nåt gott till middag, laddar soffbordet med godis o chips o sen är den stora frågan - vem får bestämma tv-program?? Elin vill se Idol, jag vill se Dobidoo å pappa har snart somnat!! Igår blev det Dobidoo först (men Elin surrade o surade så jag nästan inte hörde nåt) och sen Idol... det är ju tur att det är lite längre. En vanlig följdeffekt av denna tidiga inställelse i soffhörnet brukar vara ZZzzzzzZZZzZzzzZ... Elin somnar rätt snart som en följd av uppskruvad förväntan o fredagströtthet och vi har då också dragit en del lååånga andetag. Dags att släcka alla ljusen o dra sig mot kudde och täcke...

Igår bjöd sovrummet på en extra överraskning eller jag menar JAG bjöd på den. Hade ju öppnat balkongdörren för lite vädring på morgonen - tänkte också tanken: får inte glömma stänga dörren sen... MEN DET GJORDE JAG

13 GRADER - det är inte lagom temperatur - någon gång!!!!

Drog på elementet o gick tillbaka ner en stund...kom upp tillbaka o det hade inte hänt nåt!! Fullt med luft i systemet och det är inte gjort på en kvart att fixa!! Tur man har en MYCKET VARMBLODIG man...


Kramizar, INA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar