...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

onsdag 21 oktober 2009

Långt mellan uppdateringarna...

Irrade runt lite på nätet - hittade några nya bloggar, visserligen känner jag inte personerna, men det är ändå roliga att läsa ;-) Men, så slår det mig - varför har jag så svårt att hoppa in o skriva lite varje dag... nåt händer väl som ni läsare skulle uppskatta... jamen då kommer en kort uppdatering här då!!!

I fredags hade jag mysmorgon med mig själv... tända ljus o lååååångsam frukost! Välbehövligt efter en vecka med stadsbesök i tre dagar, isch - jag tycker ju inte om att åka till stan!

Försökte få till en mysmorgon med familjen på lördagen, men vi har så olika "morgontempo" så det gick inte nå bra :-/





I lördags var det städ-/röjardag och bakdag... tårtor var på "tapeten" eftersom födelsedag stod för dörren... ni slipper se bilder på städningen... det får ni fantisera själva om - lovar att ni inte kommer i närheten av verkligheten i alla fall !!








I söndags genomförde vi ett MH med Tilja - mer om det finns på hemsidan... - det var jättekul, att vara i skogen o träffa spöken å sånt!!

I måndags skippade vi föräldrarmötet fy, usch o skäms - dåliga föräldrar... för att fira Thomas födelsedag. Två goda tårtor stod på bordet... visar bara bilder på när de kom ur ugnen...sen blev de mer som katastrofområden.. för ögat sett... smakmässigt var det kalasgott, så sa gästerna i allafall och de brukar ju vara "smärtsamt" ärliga.. ;-D  Strax efter att sänglampan slocknat kom jag på att T inte fått sitt paket... ;-( vilken tur att han egentligen bara önskade sig en snäll familj!!



I går var det skridskoskola igen, nu börjar det likna något och hon tycker det är jättekul. Har slipat skridskorna också, vilket gjorde en väsentlig skillnad... Blir faktiskt lite sugen att kliva ut själv, har ju slipat mina egna också...





Åsså avslutar vi med en morgonbild - det är vackert där jag bor!!!

1 kommentar:

  1. Smärtsamt ärliga, jag tar åt mig :-)
    Men jag är stolt över mitt ärliga jag.

    Kramar på dig
    Cissi

    SvaraRadera