...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

tisdag 17 november 2009

Elins "nya" skrubb

Har ju hållit på med Elin skrubb ett tag och nu är den ju "färdig".... ja, för den här omgången i alla fall!!!

Ena sidan blev ju en lekhörna... för att slippa alla leksaker och strul ute på golvet, jag har ju liiite svårt för sånt. Gjorde en riktig snabb/snålvariant av omtapetsering - hittade lite grönt tyg och några meter vit spets bland mina lådor... hihi Cissi, det kom till användning nån gång i alla fall... och med lite häfklammer o en tidigare inköpt lampa så blev det ju riktigt bra. En spegel för prinsessan att kolla "looken" i och en perfekt disk att visa affärens varor på!!!



Andra halvan blev ju lite tråkigare då, men sånt måste ju finnas också. Lite lådor från eminenta IKEA, några galgstänger från gamla KappAhl....usch, nu måste jag ju erkänna att det ibland är j*vlig bra med en hamster till man... vi byter ämne, kvickt... För er som vill ha en liten nostalgitripp/otäck tillbakablick - notera den gröna fackgarderoben längst in...men det är så praktisk, så den blir kvar!!!





Så kunde vi ju återställa den lilla fiiina hyllan för böcker och pynt ute i rummet också. Ska införskaffa några tavellister från lämplig affär vid tillfälle. Lyckades i arbetsivern få upp lite fler tavlor och sånt på hennes väggar också... så nu är det ett riktigt fin flickrum


Notis-lilla tavlan till vänster är ett handverk av Elin, moster Mila o lilla Julia





3 kommentarer:

  1. Men å nu tror jag att det går nyskapande i byn ;) snygg layout! Härlig "skrubb"
    kRam på dig! Ni ser ut att bo såååå fint.. kanske att man tvingar sig in på en "släkt" fika.. inte för att jag är släkt men näästan ;)

    SvaraRadera
  2. Ser jättefint ut... det har du gjort bra! *imponerad*

    SvaraRadera
  3. Tack ni snälla, det gick ju rätt bra när jag bar kom igång... åsså fick jag ju liiite hjälp - det är inte lätt att hantera en sån där "häftapparat" som man ska "slå" med... pricksäkerheten lämnade lite att önska å häftstift funkar INTE på spånskiva, jag lovar!!

    Hanna - bara att komma förbi - en liten varning bara - vill du ha fikabröd är det säkrast att ta med själv - hihi, fråga Cissi om du inte tror mig ;-)

    SvaraRadera