...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

fredag 6 november 2009

Fredag

Sitter i soffan och myser med familjen, för dagen utökad med en extra "minitonåring". Men märkligt nog så är de snällare i par än som singel ;-) Har ätit god älgbiff med vitlökssmör och mandelpotatis till middag och nu smaskar vi vidare på nygräddad kladdkaka - idag har T stått för kastrulljongleringen, alltid lika uppskattat.

Lämnade ju bilen på verkstan i morse...skrammel i framvagnen och SKRIKANDE bromsar...och fick med mig en stabil och tyst bil hem!!! Kändes ju skönt, ett återbesök nästa vecka för framvagnsinställning å sen hoppas vi på en lugn och fridefull jul!

Lyckades ju lura med mig mamma som shoppingsällskap - måste ju säga att så svårövertalad var hon inte hihi! För ovanlighetens skull var vi hemma till middag, annars brukar vi allt stanna och hjälpa till med stängningen av butikerna, men vi hann få med oss några påsar hem i alla fall. Mest nöjd är jag med stövlarna jag hittade - har letat ett par högskaftade stövlar med låg klack och gummisula... inte helt lätt, eftersom jag tycks ha väldigt tjocka vader, hmmm åtminstone om man ser till skotillverkares mått!! Jag hade faktiskt gett upp och tänkte inte leta mer... tänk, det är oftast då det händer!

Känner på mig att de här kommer att bli välanvända, de sitter som gjutna på foten och faktiskt fick jag plats med hela vaden också!! Ska väl som vanligt "strutta" omkring lite här hemma för att gå in dem, innan det är dags att använda de riktigt.

Rätt mallig är jag över att ha handlat de första julklapparna också och även några till Elins paketkalender - bara 15 kvar nu till den!!


Nu ska jag återgå till kladdkaka och gubé,
Ha en bra helg allihopa





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar