...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

måndag 4 januari 2010

"skulle jag inte få för mamma..."

Elin och Cissi har gjort stan osäker idag - på egen hand... mysigt, jag minns hur kul det var när man fick följa med faster R på äventyr... och ramlade in genom dörren vid sexsnåret - båda rätt trötta, men nöjda med dagens förvärv ;-) Elin sken som en sol i helt ny utstyrsel (hmm, varför fotade jag inte då...), ny jacka, nya fräcka stövlar, fingervantar.... och Cissi hade en hel hoper påsar i handen...

Den oftast förekommande kommentaren under dagen hade visst varit "det här skulle jag inte få för mamma..."... förstår inte det jag, vill ungen påstå att jag är tråkig på nåt vis...!!! Men jag gillade ju allt de kom hem med, kanske skulle jag inte handlat det själv nej - men det är ju halva nöjet med att någon annan handlar - det blir alltid lite annat! Cissi har garanterat lite öronskav och är nog rätt trött i hjärnan efter en dag med "humlan", men Elin är kanonnöjd och helt otroligt nog fortfarande vaken ;-))





3 kommentarer:

  1. Ja den lilla Humlan sa med bestämdhet att hon brukade nog inte gå och lägga sig förens vid 24 tiden då hon inte skulle på skolan.... Och jag kan förstå henne alltid roligare att handla med någon annan än mamma... och med någon som inte har en massa andra ärenden ;-)

    Säg gärna till om hennes garderob behöver fyllas på... vi kan nog komma hem med ett gäng kassar någon fler gång :-)

    Och som du säkert förstår... jag skulle inte ta på mig dessa kläder själv men hon vill ju tydligen "egentligen vara en tuff tjej" som hon själv sa idag och då behöver ju hon ha lite tuffa kläder ;-)

    Tack för lånet!!! (Av Elin menar jag)

    Cissi

    SvaraRadera
  2. Så lite så, gör gärna om det ;-)

    SvaraRadera
  3. Förstår att det var en bra dag, är alltid kul att få följa med någon annan alldeles själv!

    SvaraRadera