...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

fredag 8 januari 2010

Växthuseffekten...

skulle visst innebära att det blev varmare och varmare... tja inte vet jag men denna vecka har det bara blivit kallare och kallare!! I tisdags var det -22*, tyckte ju att det var för kallt för att gå på promenad, vi väntar tills det blir bättre.... haha, idag har vi haft -32*... så promenaderna är fortfarande inställda.

Tilja kan inte begripa varför vi inte kan gå ut å göra nåt riktigt kul, det är ju kanonväder ute - solen skiner ju från klarblå himmel!!! Hon sprätter runt i snö som går upp till magen på henne och leker dessutom mullvad så snön sprutar åt alla håll - inte är hon bekymrad över kylan heller, vilket iof är skönt men ändå förvånande.
Jag gillar ju verkligen vinter, snö och kyla - men i lagom mängd. Det är riktigt skönt att ha jobbet på gångavstånd, för min bil (aka "liket") fungerar inte nu, så jag hoppas verkligen att det blir mindre kallt till veckan för då måste jag ta mig till stan.

Nu är det SOV GOTT och i morgon är en ny dag...återstår att se vad termometern visar då, nu har den visst krypit lite högre iaf...hoppet lever...








PS Let's dance blir nog bra denna säsong....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar