...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

lördag 9 januari 2010

Äntligen utgång!

Ja, alltså utevistelse inte krogbesök ;-) När solen fick termometern att visa humana -13* så byltade jag på mig kläder o gick ut. Kameran fick följa med en liten stund också, solen sken o snön gnistrade så vackert så!!





Tog en sväng med Tilja o sparken också och insåg snart att jag klätt mig alldeles för varmt, det var nog inte bara solen som fått termometern att krypa uppåt! Inte helt lätt med vinter och klädsel...

Tilja hade så mycket energi så sparkturen blev ett riktigt äventyr, dessutom hade både älg och rådjur "trallat" fram och tillbaka över vägen så det var inte helt lätt att hålla riktningen. Men hon tycker det är riktigt kul att dra och ligger i ordentligt ibland. Kylan bekymrar henne inte det minsta, hon har inga problem att stå stilla och när vi kom hem busade vi i snön och hon studsar fram och tillbaka i snöhögarna och borrar ner hela huvudet i jakt på ja inte vet jag... men superkul är det!







1 kommentar:

  1. Duktiga tjejer! ser ut som Elin fick följa med idag också?

    Vi hade BARA -16 idag så vi passade också på att vara ute. Tog en prommis med Anna o Chilli så hundarna fick rejsa lite.. o det gjorde dem.

    Kan förresten berätta att Chilli ÄR dräktig. Såg minst 3 fosterblåsor på UL i torsdags. Vet du ngn som vill har sheltie så..

    Ha det o njut av morgondagen för på måndag tror jag det blir kallare igen ;(

    SvaraRadera