...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

tisdag 23 februari 2010

KAAAAALLLLLT, så in i h.... (-31*)

och inte bara utanför dörren heller!! Idag har jag haft det riktigt ruggigt inne på kontoret också. Thomas fick börja elda i pannan där inne i går för pumparna orkar inte transportera "värmevattnet" i rätt omfattning från stora pannan. Trodde därför när jag klev upp i morse att jag skulle ha det riktigt trevlig där inne, men tji vad jag bedrog mig....kanske tur att jag inte har någon termometer där ännu, då hade jag nog gjort kväll strax efter lunch. Visade sig dessutom när T kom hem att det var slut på flis, förutsättningarna var liksom inte på min sida idag....

Inte ens Tilja har varit sugen på att vara ute idag, bara ut o göra det som måstes o sen in på en gång!

Nu tycker jag vi kan få en fin o trevlig vinter istället, så man kan njuta av solen i en stor snödriva!!





 


2 kommentarer:

  1. Helena, Lina o Emma2010-02-24 21:42

    "Nu tycker jag vi kan få en fin o trevlig vinter istället, så man kan njuta av solen i en stor snödriva!!"

    Nu är vi så less på vinter o kyla att det inte spelar ngn roll om det är -5 o strålande sol. Kommer inte njuta en dag av denna vinter... nä fram för våren!!!

    SvaraRadera
  2. Håller helt o fullt med..

    SvaraRadera