...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

söndag 21 februari 2010

OS!!!

Ja och som den ENORMA sportfåne jag är så tittar jag på allt jag har möjlighet till...skidskytte är helt klart favoriten - vilken pärs när Ferry tog guldet och vilken sorg att Helena inte lyckats ännu!!...skidor är ju nästa, att titta på laginsatsen igår var ju en rejäl genomkörare - FAN va spännande, jag var tvungen att gå ut i köket en stund... (minns att mormor gjorde detsamma när Stenmark skulle åka...har väl ärvt hennes "spänningströskel" = rätt låg!!!) Curling gillar jag också, skippern i herrlaget påminner starkt om ???? ja, vem fan då...kan nån hjälpa mig??? och tjejerna har vi ju sett några år nu.

Konståkningen skulle jag ju vilja se varenda minut av (haha, trodde ni det var en slump att Elin börjat åka!!!), men det går ju på heeeelt fel tid, måste ju upp och jobba också och inte har jag lyckats hitta igen någon av repriserna...tur att man hittar in på SVT play då!!

Ja, annars så är det jobba som gäller och att hålla värmen..., alltså jag gillar snö och vinter (utifall att ni missat det...) men denna KYLA...nog räcker det väl nu va!! Den stackars fransmannen har ju de allra sämsta förutsättningarna för riktig svensk vinter dessutom... :-(   ... btw...jag kommer troligen att fortsätta klaga på honom, men han har ändock kvalificerat sig för något år till i min ägo...japp, så är det när man inte är miljonär!!! (jo, det är helt klart en han, även om det stooora arslet skulle kunna tyda på ett fruntimmer...)

Nu laddar jag om för damernas masstart och kommer hålla tummar o tår för HELENA....på återseende!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar