...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

söndag 30 maj 2010

Ett steg närmare...

Årets första blodspår är avklarat!

Jag som letat en kurs att gå nu i vår för att komma igång och även lära mig själv ordentligt - har ju inte lyckats, men så stannade vi till hos grannen igår och hon hade också en hund hon ville gå spår med. Så nu har vi lagt det första spåren för de båda. Gjorde enkla och relativt korta till de båda, Tilja har ju inte gått något på över ett år och hennes hund hade aldrig gått något.

Känner att detta kommer bli kanon, vi bor nära o kan sticka iväg med kort varsel. Dessutom är Meta erfaren o har både gått o lagt många spår - det behöver ju jag som är ny!! Jag har inte haft en tanke på att hon var intresserad, bara för att hon har collie - ibland är man så "fördomsfull" att man borde ha stryk - jag vet ju att hon är superduktig o har ju haft hundar i många år!!

Tilja gick som "tåget", måste hejda henne mer för hon missar för att hon går för fort! Å matte orkar inte det tempot i många meter heller...kanske borde matte träna kondition mellan spårträningen....

Nu är det iallafall natten, i morgon är det "speedshopping" med mormor som gäller - återstår att se hur vi lyckas med det...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar