...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

söndag 23 maj 2010

Utställningsrapport!!

Så var årets utställningspremiär avklarad - resultat sisådär.

Bra kritik fick hon, good-good-correct...(läs mer på hemsidan)....domaren tyckte dock hon kunde ha djupare bröstkorg och lite mindre "uppdrag". Numera är det obligatorisk mätning av weimisar och hon mättes till 66cm (det är HÖGT!!!) och på mitt "öhhh????" så var domaren snäll nog att mäta om och dessutom kolla med ett annat måttband....supporterklubben vid ringside kunde dock meddela att det troligen var matte som drog upp henne till de högre höjderna!!

Hon sprang ordentligt (ingen passgång alltså) men var ovanligt "tittig" och kändes väldigt ointresserad, jag tror tyvärr att det också var mitt fel! Har vid tidigare utställningar inte värmt upp henne särskilt utan mer eller mindre tagit henne från buren ut i ringen - nu hade vi redan sprungit några vändor o stått fint lite grann, så hon var hon redan uttråkad. Jaja, vi tar nya tag till nästa gång och jag lär mig av misstagen!!

Bättre gick det dock för Anna-Carins lilla Tyra som blev BIG Valp 2:a. Wilja som blev BIG 4:a kommer också från hennes uppfödning.

Det blev en supertrevlig helg ändå - Anna och Anna-Carin kom ju redan på fredag kväll och installerades i gästvåningen. Med sig hade de, förutom en hel del packning o fyra weimisar, två kaniner o två trutar till oss - så nu kan här tränas!! Efter hemkomst från utställningen kunde vi mumsa grillat med goda tillbehör och när vi smält maten drog vi iväg med alla hundarna på en promenad. Riktigt häftigt att se fem gråa rusa iväg i full fart, jag glömde ju kameran - men som Anna sa "tror det blir svårt att fånga något på bild"...

Det blir en bild från fredagens lilla träningspass på gräsmattan istället!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar