...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

tisdag 4 maj 2010

Jodå, dagarna går...

Jodå, dagarna går i rasande takt....ja, åtminstondet så rinner timmarna iväg, men allt annat går i slowmotion...!

Fortsättning på fg inlägg: Skrivaren - delen är upptejpad med silvertejp - jag har med hjälp av Kenneth hittat igen ip-adressen (som var det som tappats bort och orsakade kontaktsvårigheter) - den snackar fortfarande engelska, men skriver ut det jag vill!!! citat ovan nämnda K"du är ju riktigt påhittig, nästa gång vi får problem med maskiner i Liden-området - då ringer jag dig" jojo, man kanske ska fundera på en ny yrkesbana ;-) Datorn - är fortfarande seg som sirap, går något bättre om jag undviker alltför många program samtidigt...hmm, inte lätt alltid!! Väntar på lite hjälp med programmen på nya datorn för att kunna ta den i bruk!!

Jamendåså, då är det ju bara att jobba på då ;-)

Har för övrigt även fått nya fönster i hela huset - ÄNTLIGEN!!! - de har ju bara stått på bron i ett år nu, i väntan på nån som har tid ;-)
Följdeffekter:
Ett - huset ser ut som att en bomb briserat, en gipsdammsisoleringsfnucksfylld sådan!
Två - det blir nya salningar överallt, vita o fina...när nån har målat de så!
Tre - en dörröppning sattes igen mellan mat-/vardagsrum...det måste tapetseras om!!!
Fyra - i jakten på tapeter till ovanstående hittade jag NATURLIGTVIS också den rätta till sovrummet...hmm, och Olle som inte hade tid...
Fem - så fort vi gör nånting här hemma, så formligen FORSAR det nya idéer ur våra hjärnor, det ena leder till det andra och det tredje, fjärde, femte...åsså är vi överallt och vill göra om....tur man har tittat på "arga snickaren" så man vet hur man INTE ska göra!!!


Idag snöar det o det börjar bli vitt o fint ute, skönt att äntligen slippa slasket o leran - nämen vänta, skulle vi inte ha sommar först...jag tycker det är taskigt att vänta till maj innan sista snön ramlar ner!! Men moder natur har säkert full koll på läget...är nog därför geten inte åtföljs av ngt kid ännu....

Nä, nu ska jag ta o smörja upp det nytvättade skinnstället o sen gå på jobbet!

See you later...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar