...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

onsdag 21 april 2010

"lillördag" - inte f*n här inte :-((((

Vilken jävla dag detta blev!!! Det hade verkligen inte gjort något om jag stannat kvar under täcket i morse. Egentligen hade jag lite "förkänning" redan i går kväll, men eftersom jag numera brukar vara helt knäckt efter några dagar i stan så tänkte jag det går över med en god natts sömn.... jodå, sov gjorde jag - stenhårt!!!

Fick inte igång huvet förrän framöver tio (iof inget ovanligt det heller....) men siktade på lönekörning o semesterårsavslut före lunch, skulle bara....och sen gick det käpprätt åt.... skulle skicka en fil för att söka anstånd med lite deklarationer...filen kan inte tas emot av skatteverket...???????.....  måste installera en uppdatering - själva installationen tog ca 1 timme totalt...bara där borde jag ha sett varningsflaggorna...men icke...programmet installerat o startas för första gången, nu så är man på banan igen - va, så här såg ju inte den tidigare versionen ut???? hittar ingenting, nånstans???? OCH....det är så j*vla stort/tungt/avancerat eller nåt...så datorn börjar gå i snigelfart - att öppna något så simpelt som ett excelblad tar uuuuuuuuuuuuunggggeeeeeeeeeeeeeeeeefääääärrrrrr.... eeeeeeeeeennnnn....ooochhh eeeeeeeennnnnhaaaaaaaaaaalvvvvv miiiiiiiinnnnnuuuuuuuuut........ meeen det är ju helt jävla sanslöst, jag har inte tid med det nu :-((((((

Som glasyr på denna "katastrof" pajar skrivaren mitt i alla utskrifter av semesterlistor o lönebesked...efter tre papperstopp, som innebär att man måste öppna alla 1700 luckor på maskinen för att leta papper som fasnat.....inser jag att problemet är en detalj som ramlat ner....jaha, men den lilla grejen kan jag ju sätta fast med lite silvertejp tillsvidare...hahaha.....gick inte!!!! Skrivaren packar ihop alldeles....datorn blinkar hela tiden o säger att "detta dokument kunde inte skrivas ut..." nähä, jag vet...sluta tjata..... - försöker ta bort allt från skrivarkön....men felmeddelandet fortsätter blinka trots att listan är tom....skrivaren rabblar felmeddelanden o efter div knapptryckningar o en "återställning till ursprungsläge".... så är nu allt på engelska igen o jag får ingen kontakt.....FAAAAN & HELVETE!!! Lämnade kontoret innan mer gick sönder ;-/


Å då har jag ändå fått markisen monterad idag....




1 kommentar: