...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

lördag 14 augusti 2010

En ovanligt vanlig lördag kväll

Halvsitter på mammas balkong och jäser efter en smaskig grillmiddag med familjen. Har laddat in grillad skinkstek, älgentrecote, pärsallad o grönsaker och avslutade frosseriet med kaffe, rödvinbärspaj o vaniljvisp...känns som man inte behöver äta på några dagar nu (men det vet vi ju inte håller längre än till i morgon bitti - som längst alltså...) Har varit på årsmöte för jaktklubben och före det var det tjänstgöring vid insatsskjutningen på korthållsbanan, lyckades iaf få på 2 av 4 träff på älgen...bra gjort ändå med tanke på att bössan inte alls passade mig o att linserna dessutom höll på torka fast. MEN till nästa år, då kommer jag igen... ;-)

Har skjutsat iväg syrran o Patrik på fest, de skulle visst avsluta på Wärdshuset sedan - känner mig inte ett dugg avis, sååå skönt att få sitta i mysbyxorna med håret på ända å bara vara. Är det åldern tro - nää, jag har ju aldrig varit någon partyprinsessa å tänker inte bli det nu heller - "...jag sitter hellre här under min korkek..."

Det var inte igår man hade tid (eller tog sig tid rättare sagt) att bara sitta rätt upp och ner å slappa och på mammas balkong tror jag det var ett helt år sedan. Det är ju liksom vid den här årstiden det börjar bli bra temperatur där på kvällarna, tidigare på sommaren är det alldeles för hett för min del. Tilja har somnat vid mina fötter o mamma håller på lägga Julia som ville gå och sova. Thomas for på fiske och bror for till skogen med morbror Börje - ja, alla gör nog bra precis just vad de vill, å inge mer!!

Trevlig helg på er alla <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar