...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

söndag 22 augusti 2010

SKOLSTART!!

"liten" blir stor och börjar 3:an i morgon!! Ny fröken får hon också, fast egentligen är fröken Kerstin inte särdeles NY utan en välkänd och mycket älskad lärare på Lidens skola. Jag har inte haft förmånen att ha henne som lärare själv, men däremot som "sång- och lusseledare" under några år då jag deltog i Lions luciatåg i Liden (mååånga år sedan alltså)!

Elin har längtat rejält till skolstarten, åtminstone de sista veckorna. Det var nog tur att "bonuskusinen" Cornelia kom upp och hjälpte till att sysselsätta henne den här sista veckan - annars hade JAG nog fått ett frispel! Som en försmak inför höstens allvar har hon också fått påbörja "projekt storstädning" i sitt rum - innefattandes både städning och uppsortering av alla prylar. Återstår att se vad det blir av detta, hon fick tyvärr inte särdeles mycket ordningssinne medfött, men däremot en väl utvecklad "samlargen" = stora mängder skräp och skrot överallt!!!

Jooo, det är faktiskt så att tom pappan håller med om att det gått ett steg för långt, så det är inte bara ett utbrott av MITT pedanteri - så de så!!!

Nu ska jag ställa mig vid strykbrädan en stund - efter att jag rastat hunden och varit en sväng till tvättstugan då - alltså om en timme kanske ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar