...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

tisdag 26 oktober 2010

Oooops I did it...!!!

Jaha, då har en av mina "små" fasor inträffat!!
Ni som tror att jag är ett under av organisation och ordning kommer här få er ett gott skratt - Å det bjuder jag på!!

Hade noterat momskurs i Sundsvall idag i alla kalendrar och kliver därför upp i god tid i morse för att både hinna äta frukost ordentligt (humörfrämjande...)  och bli presentabel (trivs egentligen bäst i skumrask o mjukisbyxor...)! Lyckas skapligt och tar mig utan problem ner till staden trots ideliga halkvarningar på radion, hittar en ledig p-ficka på Nytorget och lyckas dessutom ta mig därifrån till Folkets Hus helskinnad trots isbark på alla gator och trotoarer. Har fler än en gång varit just där på kurs och samma fråga uppstår alltsom oftast - var det verkligen här eller är jag på fel plats och borde vara i andra änden av stan (alltså Folkets Park...) ???

Den här gången inser jag rätt kvickt att nåt verkligen är fel - för där finns ingen annan, inget kaffe med macka framdukat halvtimmen innan kursen börjar... Frågar lite försiktigt tjejen bakom disken om inte det var kurs här idag??? Näää, svarar hon lika försiktigt o bläddrar i bokningskalendern - de var nog här igår!!!

Jahapp, rätt plats men fel dag - hur kul är det då?!?!?

Nu visar det sig att jag var en dag FÖR TIDIGT och får därför det stora nöjet att åka till stora staden en gång till denna vecka - JIPPIE!!!!  NOT!!

Veckans kaos är härmed ett faktum och det redan på tisdagen, tror jag drar nåt gammalt över mig och väntar på ny vecka!

1 kommentar:

  1. Jisses, vad retfullt!!!
    En typisk grej som jag skulle kunna göra, men trodde inte du.... ;)
    Om det varit jag hade jag inte svurit klart ÄNNU. :/

    SvaraRadera