...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

fredag 26 november 2010

Luuurad x2

Lurad 1:
Datorn är paj, ja åtminstonde funkar inte den trådlösa uppkopplingen alls nu!! Suttit med Dell-supporten i dryga timmen idag, till sist så fick jag vända på hela "steken" och skruva upp de småsmå skruvarna o lätta på nätverkskortet, men icke :-(  Tur ändå att det hände medan man har garanti kvar! De kommer tom och hämtar den och det redan på måndag!!!!

Så den här veckans fredagsmys blev uppblandad med lite säkerhetskopiering av bilder mm, risken är ju stoor att allt försvinner när de tar in den.




Lurad 2:
Inträffade i torsdags em efter att mamma och jag stått i köksfönstret och kikat på "husälgen" nere vid foderbordet. Tilja trippar fram och tillbaka bakom ryggen på oss o funderar vad vi tittar på....
Sen släpper jag ut henne för att kissa lite (hon dricker kopiösa mängder nu iom kortisonet) och hon DRAR!! Ser hur hon passerar just foderbordet i full fart med näsan i vädret och rätt ut i skogen, trodde ju givetvis att hon fått älg eller rådjur i näsan och de brukar hon mest bara skrämma iväg o sen komma tillbaka - de får INTE vara på hennes revir. å nej, jag testade inte stopp-kommandot!! Mest för att jag blev så paff att jag blev stumm, men jag tror bestämt att det hade varit lönlöst å då var det nog lika bra att vara tyst!!!

MEN hon säger inte ett ljud och kommer inte tillbaka heller!!! Jag visslar o ropar och efter 20min i -12 grader börjar jag ju bli orolig. Hon är ju inte helt frisk å bäcken är inte helt frusen ännu.....

Går neröver efter henne, men hittar inte riktigt spåren - det är vältrampat av rådjur, älg och räv!!! Skrämmer då iväg älgen som tryckte bakom foderbordet, så den var det inte hon drog efter iaf. Tar bilen o åker för att se om hon passerat vägen o fortsatt ut i skogen åt de håll vi brukar promenera - inte ett spår nånstans...tar en sväng runt byn medan T klär på sig för att ta 4-hjulingen.... kommer hon lunkandes, lätt skamsen och med lite ragg och dessutom TJOCK som en julgris och STINN som ett pukskinn!!!! T tog en sväng efteråt, men kunde inte se vart hon varit så vi vet inte vad hon har lyckats hitta...




Det blev ingen middag för den damen iaf, å bara en minifrukost också :-)

1 kommentar:

  1. Nu är dagens bloggvinnare dragen, det kommer fler chanser så bli inte ledsen om just du inte vann denna gång :)

    SvaraRadera