...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

onsdag 24 november 2010

Tänk vad en natts sömn kan göra...

Igår flyttades äntligen "första jacket" och modemet ut till kontoret första steget mot ett bättre fungerande kontor är taget. Internet fungerade rätt omgående, men telefonerna...ICKE!!!

Bra att veta:
- Har bara trådlösa telefoner...varav två har fungerande basstationer o den tredje bara fungerar som handenhet efter att åskan förstört den. Eftersom jag inte haft ett telefonjack på kontoret har jag heller inte kopplat in den nyaste som basenhet utan bara använt den som handenhet... Dessutom visar det sig att jag bara har en fungerande propp!

Strular hela dagen med att få den nyaste telefonen att koppla ihop basenhet med handenhet (som alltså "hör" ihop),  alltså hur svårt kan det vara...läser tom bruksanvisningen!!  Vid stängning av kontoret i går funkade ingen telefon, då ingen av de tre hittade basstationen :-(

Satte mig i soffan för lite avslappnat tv-tittande på favvoprogramet NAVY CIS samtidigt som jag skulle installera mailprogram mm på innedatorn...kanske sortera lite foton o uppdatera nån hemsida, ja lagom kvällsgöra helt enkelt ;-)

Haha - då fungerar inte uppkopplingen på den, den envisas med att söka efter adsl-modemet (som nu sitter på kontoret...) trots att jag har mitt "offroadmodem" bakom ryggen!! Försöker styra om och det funkar just då..men den kopplar om hela tiden och så fort jag försöker lägga en kommentar eller spara ett inlägg så har den tappat kontakten!! Dessutom säger den lilla rutan att "radioantennen" är avslagen, varpå jag drar den stackars lilla knappen ännu hårdare åt rätt håll!!!  Åhhhh, har inte tiiid!!!



Mycket visande!! norpat från Mia ....


GICK O LA MIG!!!

I morse tog jag då med alla handenheter och datorn ut på kontoret - nu ska det fixas!!!

DÅ funkar det helt utmärkt för alla tre att hitta basstationen på första försöket och datorn har den senaste timmen inte tappat uppkopplingen en enda gång!!!

Hmmm???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar