...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

onsdag 8 december 2010

Mitt i veckan!!

O

nsdag - brukar viss också kallas lill-lördag.  Har aldrig riktigt förstått varför, eller är det så att våra lördagar ser likadana ut som vilken vardag som helst?? Måste undersöka detta närmare, det låter ju otäckt...vardagar är ju arbetsdagar ju ;-)

Trött även i morse, kallt i sovrummet o varmt under täcket = SVÅÅÅRT att kliva upp!! Fick då skynda mig ut på kontoret för att hinna nånting innan EON stängde strömmen!! Tycker det är lite märkligt att man ska göra "underhållsarbete" mitt i smällkalla vintern... borde man inte ha gjort det i somras?? Jaja, hann en del å sen for jag på byn för att jobba under tiden - effektiv som fanken alltså!!

Fick en suverän middag av mannen idag, han hade gjort en egen variant av "biff m tomater" med skinkstek, tomater, purjo o en suveränt god sås runt det...MUMSMUMS, det var på håret att det inte blev nåt över till matlådor...så gott var det. Sicken tur jag har....

Har dessutom varit duktig och kollat status på lucia-attiraljerna ikväll. Skickade Elin att ta fram de och kolla vad hon kunde ha o var ljusen var....näää, det var inga skjortor hon kunde ha o ljusen hittade hon inte alls... Tror inte ens hon hade öppnat kartongen -.två skjortor var för stora men två kunde hon ha!! Och båda ljusen låg i botten!!! Hrmm, kan det vara för att hon inte vill vara tärna utan tomte?! I år blir det lucia både på måndag o tisdag för oss för skridskorna har det på tisdagen istället - Å då fyller farfar år också...stressigt blir det!!! Undra vad han vill ha i paketet då, har glömt fråga mannen...

Nu ska jag stänga ner på kontoret o gå och sova, blev en rejäl arbetsdag idag...skickade sista mailet strax efter tio...skrev God morgon som inledning, hihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar