...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

tisdag 1 februari 2011

Problemfixaren!!

Som ni kanske märkt har jag haft en liten "upplysningsruta" som poppat upp här på min blogg! Har lyckats få bort den för nu...återstår att se om det "bara" var att ta bort lite här o där...

Årets första månad är SLUT och lite så är jag också! Blev en extra slitig månad med mer jobb än vanligt, en liten planeringsmiss och en kursweekend gjorde ju sitt till också, men nu är månaden slut och alla kontrolluppgifter är inlämnade och den sista lönen till Fora är också rapporterad!!



Järvsöweekend - årlig återkommande "uppdateringskurs" - har också blivit en årlig liten minisemester för familjen. Medan jag sitter på kursstolen, njuter Elin och pappan av naturen och varandra och däremellan äter vi god mat och sover gott i hotellsängar!! Det har också blivit en extra knorr på denna helg, då det tycks omöjligt för den att passera utan att det händer något!

- Första året, var ju året då det brann hos oss!!
- Förra året, då det också var första året för familjen, då gick bilen sönder och fick bärgas till Ljusdal!
- Detta år, då trodde jag det skulle gå problemfritt..., då hade vattnet frusit när vi kliver upp på torsdag morgon!! Efter lite funderande så fick jag ta min packning och åka före i egen bil, medan mannen fick fortsätta lösa problemet och sedan komma efter när det var gjort!!

Slutet gott, allting gott - de kom ner och vi fick några mysiga dagar och jag lärde mig en hel del nyttigheter också :-) så nu tar man nya tag med vårens arbetsbörda!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar