...stretar på i oförtruten takt, timmarna springer o dagarna går..."ska bara"...är ett uttjatat uttryck och tidsoptimisterna kämpar på

onsdag 6 april 2011

Ordning i oredan....

Tog en paus från arbetet i helgen som var...och tog itu med lite hushållsarbete istället ;-) sååå mycket roligare - nja! Fick iallafall undan en hel del nödvändigt och lyckades tom baka både matbröd och muffins på lördagen - det var nästan så familjen fick slag :-)

Har ju suttit i matrummet med mitt "klipp&klistra" ett tag nu, ska ju bli pysselrum uppe bredvid badrummet när det är klart (ser ut att ta ett tag, men det är en annan historia..) och har ju flyttat ner mina prylar i omgångar, känns ju liksom inte så permanent då...men nu såg det för bedrövligt ut!! Sista projektet var liksom ett panikjobb, så allt låg huller om buller på matbordet o ingenting hittade jag!

Började i lördags att plocka o flytta runt lite, bla flyttade jag ner en hylla som sen också ska användas i pysselrummet, fortsatte på söndagen med att skruva upp lite krokar på väggen (ska ju ändå göras om, så ett eller två hål mer eller mindre) och genast såg det lite bättre ut. Är ju lite roligare att hålla på också, när man hittar det man vet att man har och eventuellt nåt man glömt också :-) Lyckades ju tom fixa en plats för symaskinen, den har varit undanställd rätt länge nu (inte för att den kommer användas så värst flitigt...finns ju liksom proffs i närheten och mitt motto är ju att man ska göra det man är bäst på...men jag gillar att se den!!)

Några bilder, de gör dock inte riktigt rättvisa åt det hela - det ser trevligare ut i verkligheten!




mormors gamla maskin - det har sytts en hel del kläder på den!!
Nu är det laddat för nästa stora projekt....

3 kommentarer:

  1. Vad bra det blev. Har kollat lite på blocket och tänkte också köpa en liten symaskin. Känns som att man ska ha en sån om man är 30+ hehe! Nä seriöst, ibland blir saker gjorda enbart för att jag inte har en symaskin. Jag tänkte ju inte börja designa eget liksom.....mer än scrap då vill säga :)

    SvaraRadera
  2. ...inte gjorda ska det ju stå såklart!!

    SvaraRadera
  3. Haha, såg inte ens att du glömt "inte" ;-) Ja, som sagt - lär ju inte sy mest i tyg jag heller...

    SvaraRadera